Ліквідація підприємства:

Просто про складне

Багато хто говорить про те, що закрити підприємство набагато складніше, ніж відкрити його. І це цілком зрозуміло, при відкритті підприємства ви тільки стаєте на облік, всі державні органи стурбовані лише тим, що б коректно вас зареєструвати і оформити. При ліквідації підприємства підводитися своєрідний підсумок вашої діяльності, ви повинні розрахуватися з усіма боргами і закрити невирішені питання. Це може зайняти більше часу, вимагати більше сил, ніж реєстрація підприємства.

Рішення про ліквідацію підприємства

Щоб припинити діяльність підприємства, виключити його з державного реєстру і зняти з обліку в податковій службі, передбачений чіткий алгоритм дій – ліквідація підприємства. У нього входить ряд організаційно-бюрократичних процедур, які на юридичному рівні зафіксують ваше рішення припинити роботу підприємства, дадуть можливість усім державним органам, що беруть участь в процесі, ініціювати відповідну процедуру.

Першим кроком в цьому питанні є прийняття рішення про ліквідацію, яке здійснюють керівники і засновники підприємства, або воно виноситься в зв’язку з банкротством. Таке рішення необхідно зафіксувати письмово, у вигляді відповідного протоколу. У рішенні вказується склад осіб, які фактично будуть займатися припиненням діяльності, збором та підготовкою документів, від імені засновників будуть займатися всіма питаннями щодо даної процедури. Така група осіб називається «ліквідаційна комісія», а в протоколі закріплюється їх відповідальність, план роботи, паспортні та ІПН дані.

На цьому етапі часто радять зробити кілька нотаріально завірених копій такого рішення. В майбутньому, його буде потрібно передати в державні органи, та краще, що б на руках був додатковий, який має юридичну силу, екземпляр. Альтернативний варіант – зробити кілька копій такого рішення, з усіма необхідними підписами та печатками.

ЄДР: перший крок або подача заяви

Коли всі необхідні документи готові, засновник або його представник подають документи до державного реєстратора.

Необхідні документи:

  • Паспорт
  • Документи, що підтверджують повноваження (нотаріально завірену копію довіреності, можливо, буде потрібно передати)
  • Рішення про ліквідацію

Коли всі документи передані, за описом прийняті реєстратором, ініціюється процедура внесення змін до ЄДР. У нього, протягом одного робочого дня, вноситься запис про призначення ліквідаційної комісії. З цього моменту, а також протягом близько двох місяців, комісія буде працювати з кредиторами, боржниками, завершувати всі розрахунки та господарську діяльність. Інформація про внесення змін публікується реєстратором в регіональному друкованому органі, повідомляється в податкові та ПФУ до двох робочих днів з моменту публікації.

Це важливо знати:

Для заповнення заяви в податкову, буде потрібно вказати дату та номер відповідного запису до ЄДР, не забудьте його взяти у держ. реєстратора!

Податкова служба, банківські рахунки та пенсійний фонд

Наступним кроком після подачі рішення та внесення запису до ЄДР є подача документів до податкової служби. Для цього необхідно заповнити та форми та підготувати оригінали (або нотаріально завірені копії) таких документів:

  • заяву за формою 8-ООП про припинення платника податків, прохання проведення позачергової перевірки;
  •  копія рішення ліквідації підприємства;
  • копія рішення по створенню ліквідаційної комісії (може бути в складі документа про ліквідацію).

Після здачі документів, податкова служба буде повинна провести позачергову перевірку, видати відповідну довідку про відсутність боргів та претензій (форма 22-ООП). Ухвалення рішення та призначення дати перевірки може бути прийнято протягом одного місяця, після повідомлення ліквідаційної комісії зазвичай дається термін в десять днів на підготовку.

Під час прийняття рішення, але до призначення дати перевірки, рекомендуємо зайнятися процедурами закриття рахунку в банку. Для цього буде необхідно надати рішення про ліквідацію та заяви про закриття рахунків. Зазвичай для завершення всіх операцій з кредиторами, контрагентами та боржниками використовується окремий єдиний рахунок.

За результатами перевірки податкової має сенс звертатися в пенсійний фонд. Справа в тому, що для закриття всіх питань по підприємству, співробітники фонду зазвичай вимагають копію документа про пройдену податкову перевірку. Після прийняття заяви, протягом 10-ти днів пенсійний фонд проводить уже свою перевірку, видає довідку ПФУ № 21-6 (пам’ятаєте, вона дійсна протягом 30 днів).

Внесення запису до ЄДР, завершення ліквідації підприємства

За підсумком всіх перевірок, вирішенням усіх питань в банку та фонді, документи підприємства, що підлягають тривалому зберіганню, розрахунково-платіжні відомості та накази передаються до державного архіву. Крім того, необхідно «знищення печаток», але законом не передбачено для цього спеціальної процедури. На практиці цей крок просто оформляється як акт комісією з ліквідації.За підсумком всіх перевірок, вирішенням усіх питань в банку та фонді, документи підприємства, що підлягають тривалому зберіганню, розрахунково-платіжні відомості та накази передаються до державного архіву. Крім того, необхідно «знищення печаток», але законом не передбачено для цього спеціальної процедури. На практиці цей крок просто оформляється як акт комісією з ліквідації.

По завершенню всіх процедур, ліквідаційна комісія складає акт про всі проведені заходи та пройдені перевірки. Це фінальний етап, за результатами якого на руках вже повинні бути необхідні довідки та форми. По закінченню двох місяців після першого запису до ЄДР, комісія повторно звертається до державного реєстратора з отриманим пакетом документів (довідка з податкової, пенсійного фонду, архіву, акт з ліквідаційним балансом комісії) та заповнює картку реєстрації за формою № 3176/5.

Якщо всі документи були прийняті, тоді протягом наступного робочого дня відбувається внесення змін до ЄДР, а голові комісії з ліквідації вдається відповідна довідка про припинення дії юридичної особи.

 

Внесення запису до ЄДР, завершення ліквідації підприємства

Можна і прискорити цю процедуру і не чекати два-три роки поки Державна податкова інспекція надумає призначити вам позапланову перевірку, а скористатися послугою АЛЬТЕРНАТИВНОЇ ЛІКВІДАЦІЇ (її також називають ЕКСПРЕС ЛІКВІДАЦІЄЮ). Суть АЛЬТЕРНАТИВНОЇ ЛІКВІДАЦІЇ полягає в тому, що Ви продаєте свої корпоративні права в підприємстві третім особам. Цей шлях займає приблизно 3-5 днів і є набагато дешевше, ніж ліквідація в загальному порядку. Скориставшись послугою Альтернативною ліквідації Ви заощадите час, кошти і нерви.
Пакет ПРЕМІУМ
продаж корпоративних прав нерезиденту України
зміна складу учасників
зміна директора
зміна місцезнаходження
зміна найменування (за бажанням)
зміна інформації про зв’язок з юридичною особою
13000 грн
Пакет ЛАЙТ
продаж корпоративних прав резиденту України
зміна складу учасників
зміна директора
зміна місцезнаходження
зміна найменування (за бажанням)
зміна інформації про зв’язок з юридичною особою
5000 грн

* У вартість послуги не входять витрати на державне мито та вартість нотаріальних послуг.