Реєстрація ТОВ в Україні

За три кроки

Як відкрити ТОВ в Україні? Як, на практиці, проходить процедура реєстрації ТОВ? У цій статті ми постараємося розібратися з основними етапами реєстрації, розкрити особливості та «підводні камені» на шляху до ведення бізнесу в Україні.

Обов’язковою умовою для ведення будь-якої підприємницької діяльності, є процедура реєстрації підприємця, або створення відповідної юридичної особи. Дані про підприємство заносяться в ЄДР, базу даних податкової служби та пенсійного фонду, здійснюється державний контроль над діяльністю підприємця.

Однією з найпопулярніших та найменш ризикованих форм підприємства – це т.зв. ТОВ, «Товариство з обмеженою відповідальністю” (рос. ООО). Основною відмінністю такої організації є розділений статутний капітал компанії. Саме цим капіталом або майном засновники несуть відповідальність за зобов’язаннями. Таким чином, вони ризикують лише тим, що значиться в установленому капіталі, на відміну від інших форм реєстрації.

Підготовка до реєстрації: Товариство з обмеженою відповідальністю, ТОВ

Незважаючи на поширену думку про складність відкриття бізнесу в Україні, зареєструвати ТОВ досить просто та швидко. Справа в тому, що значна частина роботи відбувається заздалегідь, на підготовчому етапі. Якщо тут не виникне проблем та труднощів, взаємодія з державними органами пройде значно легше та швидше.

Часто вже на цьому етапі звертаються за допомогою консультантів, або юридичних компаній, які пропонують реєстрацію ТОВ «під ключ». Це значно економить час та сили, дозволяє зосередитися на бізнесі, залишити всю паперову роботу професіоналам.

Крок 1: назва, реквізити, форма та капітал

Будь-якому підприємству необхідно назва, в нашому випадку воно буде включати в себе абревіатуру «ТОВ», а також вибране вами найменування. Воно може включати латинські та українські великі літери, точки, тире та ін. Спеціальні знаки, а також цифри. Рекомендуємо підготувати кілька варіантів, тому що зазвичай найочевидніші та яскраві найменування – давно зайняті.

Юридична особа повинна мати фізичну адресу реєстрації. Існує практика вказівки адресою юр. особи місця проживання або нерухомості власника підприємства. Ця електронна адреса буде фігурувати в ЄДР, по ньому з вами будуть зв’язуватися та приходити з перевіркою.

Відразу рекомендуємо сформувати перелік видів економічної діяльності (згідно КВЕДом). Необхідно визначитися з одним основним видом діяльності, щодо «вторинних» видів то по їх кількості обмежень немає.

Визначтеся з системою оподаткування для вашого підприємства. Чи буде це податок на загальних підставах, або податок на прибуток? Чи необхідно вам ПДВ? Чи має сенс переходити на спрощену процедуру, т.зв. Єдиний податок?

І один з найважливіших пунктів – це статутний капітал. Такий капітал може бути представлений як грошима, так та майном. Законом не регламентовано максимальний або мінімальний капітал, однак ви будете зобов’язані наповнити статутний капітал протягом 6 місяців.

Пам’ятайте, що для реєстрації підприємства вам буде потрібен директор з правом постійного проживання на території України. При наявності головного бухгалтера його дані також буде необхідно внести реєстр фіскальної служби (якщо його немає, за цю сферу відповідає директор).

Крок 2: документи, статут, довіреність та реєстрацiйна заява

Всі дії, які ви зробили в кроці 1, тепер можуть бути юридично закріплені. Для цього вами, або складом засновників формується та підписується протокол, де фіксується назва, адреса, капітал та його частки серед засновників, призначається директор підприємства.

Наступним кроком буде формування і підписання Статуту підприємства, його запевнення у нотаріуса. В такому статуті фіксується вся інформація про компанію: види діяльності, предмет і цілі, склад засновників, найменування підприємства, всі дані про статутний капітал і його формування, розподіл доходів і збитків, порядок внесення змін і т.д. Існує спрощена методика, т.зв. модельний статут.

Фінальним кроком, на даному етапі, буде заповненням реєстраційної заяви. Пам’ятайте, що навіть найменші виправлення в даній формі – це підстави для відмови. Якщо ви хочете доручити проходження процедури реєстрації третій особі, буде потрібно нотаріально завірена довіреність.

Крок 3: Процедура реєстрації ТОВ

Коли ви закінчили всі підготовчі кроки, залишається небагато – юридично зафіксувати свій намір. Для цього вам буде потрібно:

  • Подати заяву і пакет документів державному реєстратору – якщо ви слідували інструкції, то всі документи вже є в наявності, а проблем не повинно виникнути. Отримуємо код ЄДРПОУ, який буде потрібен далі. На цьому етапі ви можете вказати систему оподаткування і ПДВ, але, рекомендуємо це зробити окремо. Продублюємо перелік документів: заяву на створення юр. особи, Протокол, Статут (або модельний статут), копія довіреності (якщо подає представник).
  • Замовляємо і отримуємо печатку з найменуванням підприємства, містом реєстрації та кодом ЄДРПОУ.
  • Подаємо документи в податкову службу – насамперед потрібно подати повідомлення про прийняття на роботу директора. Повідомлення подають за формою та в порядку, встановленими постановою № 4132 після оформлення трудового договору (оформлення наказу, розпорядження про прийом на роботу), але до фактичного початку роботи директора підприємства. 1-ООП (тут вказуємо відповідального за облік бухгалтера або директора), 1-ПДВ (при необхідності) або подаємо заяву “Єдиним податком”.
  • Відкриваємо банківський рахунок підприємства.
  • «Включаємо» електронну звітність – для цього необхідно укласти договір з податковою службою, та створити спеціальні електронні ключі.

Як бачите, відкрити підприємство в Україні – не складно. Однак, як і інші правові процедури, вони вимагають знання нюансів і особливостей. Що б заощадити час і сили, довірте реєстрацію ТОВ фахівцям та професіоналам.

ЯКІ ОБОВЯЗКИ МИ БЕРЕМО ПРИ РЕЄСТРАЦІЇ? 

  1. Підготовка установчих документів.
  2. Виготовлення печатки
  3. Похід до державного реєстратора.

ВАРТІСТЬ:

  • Реєстрація товариства з обмеженою відповідальністю – 2 000 грн.